Lasin kapinalliset ravistelemassa kapeaa lasin kenttää
Communication-projekti sensuroitiin Venetsian lasiviikoilta liian kantaaottavuutensa vuoksi. Näyttelyn, esityksen ja aarteenetsinnän triptyykki kietoo yhteen lasin, lisätyn todellisuuden ja holografisen taiteen ja pääsi vastoinkäymisten jälkeen esille maailman johtavalle lasistudiolle Berengoon Venetsiaan.
Teos haastaa yhteiskuntamme karun rakkauden puutteen herättäen kriittisiä kysymyksiä yksilön irtoamisesta yhteisöstä Ukrainan sodan ja naisten oikeuksien jatkuvien kamppailujen taustalla.
Majurin ja Hepo-ahon installaatio Venetsiassa kutsui keskustelemaan nykytaiteen lasitaiteen tilasta ja taiteilijan roolista yhteiskunnallisena peilinä. Heidän teoksensa haastaa lasitaiteen elitismiä, osallistamalla yleisön todelliseen seikkailuun—aarteenetsintään, jossa etsitään piilotettuja lasitaideteoksia Venetsian ja Murano-saaren halki, symboloiden saavutettavuutta perinteisesti eksklusiivisessa kentässä. Taiteilijat haluavat tuoda kapealle taiteenalalle uutta happea.
Projekti huipentuu Ditte Uljaksen ohjaamaan dokumenttiin, joka tallentaa Infinity Vesselin olemuksen, nyt osa Corning Museum of Glassin kokoelmaa New Yorkissa. Kun seuraava näyttely avautuu Detroitissa elokuvan ensi-illan yhteydessä Glass Art Societyn vuosikongressissa, se korostaa ajankohtaisen kysymyksen: Miten navigoimme yhteistä ihmisyyttämme taiteen kautta, kun narratiivi pysyy usein piilossa?