Sini Majuri The New York Timesin etusivulla

05.08.2024

Lue upean Penelope Colstonin kirjoittama artikkeli "Forging Art From Molten Glass" The New York Timesista, kuvat ovat valokuvaaja Vesa Laitisen ottamia. 

Artikkeli kertoo Sini Majurin työstä lasin parissa. Majurin taiteessa yhdistyy teknologia sekä perinteinen suupuhallettu lasi. Hänen työpajansa Suomenlinnassa sijaitsee historiallisessa UNESCOn maailmanperintökohteessa.

The New York Timesin artikkeli on Sini Majurin lapsuuden unelman täyttymys. Majuri on kotoisin Suonenjoelta ja hän opetteli nuorena englantia juuri kyseistä julkaisua selailemalla.

Majuri ilmaisee  kiitollisuutensa, tunnustaen korvaamattoman tuen lähimmiltä kollegoiltaan ja ystäviltään. Marja Hepo-aho on ollut keskeisessä roolissa, samoin kuin koko RoboBallet-projektin takana oleva tiimi, johon kuuluvat tanssija-koreografi Mira Ollila, Heidi Lehtoranta, Petri Pulkkinen, Janne Jääskö, Craneworks ja Aalto-yliopiston Joni Pajarinen tutkimusryhmänsä kanssa. Lämmin kiitos myös Berengo Studiolle Infinity Vessel -projektin ovien avaamisesta, tarjoten tilan, jossa tiimien luovat visiot voivat kukoistaa.Matka ei olisi täydellinen ilman Hytti Glass Studion ja Suomenlinnan yhteisön keskeistä roolia, jotka ovat olleet Majurin taiteellisen perheen tärkeitä osia. Nämä yhteistyökumppanit ovat jatkuvasti tarjonneet tukea, inspiraatiota ja kasvualustan hänen työlleen. Anni Koskisen galleria G12, jossa Majuri piti ensimmäisen lasinäyttelynsä Suomessa, sekä Keskusgalleria Tampereella ansaitsevat erityiskiitokset. Kuten myös Momono- ja Taiko-galleriat. Erityiskiitokset menevät Suonenjoen kaupungille ja hänen perheelleen, jotka ovat tarjonneet horjumatonta tukea hänen elämänsä matkalla.